Aan de slag en aan de wijn. - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Robert Keder - WaarBenJij.nu Aan de slag en aan de wijn. - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Robert Keder - WaarBenJij.nu

Aan de slag en aan de wijn.

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

13 September 2011 | Hongarije, Boedapest

De afgelopen week was ik zoveel feesten en partijen afgeweest dat ik zaterdag maar besloot een dagje lekker niets te gaan doen, misschien zelfs wat praktische zaken uit te zoeken. Natuurlijk kreeg ik even later de uitnodiging om mee 'naar iets van wijnproeven' te gaan. Ik dacht oorspronkelijk dat het iets van het Erasmus Student Network was, en dat we gewoon gezellig met wat studenten bij elkaar zouden zitten en wat wijn zouden drinken aan de Foglalt-tafel, maar wat bleek: Het was een groots, wereldberoemd wijnfestival, met zang en dans en kraampjes vol met lokale specialiteiten.

Het bleek alsnog erg gezellig te zijn, al kan ik me niet meer herinneren welke wijnen ik geproefd heb. (nee nee, niet 'omdat ik zoveel gedronken heb', dat viel GOED MEE) Uiteindelijk heb ik samen met de twee Nederlandse Dames nog een stuk van iets pizza-achtigs gehad en zijn we in de bus en metro naar huis gestapt. Het was wel erg fijn om een avondje gewoon op tijd thuis te zijn.

De zondag besloot ik écht niets te gaan ondernemen en gewoon een dagje thuis te blijven. Dat heb ik wél volgehouden, en ook nog een beetje gezellig kunnen skypen met het thuisfront. EN, in het kader van persoonlijke ontwikkeling: Ik heb zondag ook mijn eerste WASJE GEDRAAID!
Het bleek allemaal niet zo heel eng te zijn, je stopt er wat spul in, laat 't wat ronddraaien en je haalt het spul er weer uit!

Gister was de eerste dag met lessen op de school, dus de eerste dag van het 'echte' leven hier. Ik had me al voorbereid op dat er vanálles kon gebeuren, en werd ook niet teleurgesteld. De eerste les viel nog mee, de lerares sprak goed Engels, alleen... nogal... een... beeetje... traaagjes...
En de tweede les was al helemaal loos: 'Hongaars als een tweede taal', gegeven door een man die naar het schijnt geen woord Engels sprak. Met gebarentaal en acteerwerk liet hij ons woordjes nazeggen en in de praktijk gebruiken. Ik vond het een beetje ongemakkelijk en verwarrend, wat uiteindelijk in een groot, gênant ongeluk uitmondde waardoor de hele klas mij voortaan aan zal zien voor een meisje.
Ik ben benieuwd wat de les van vanavond gaat brengen.

Was getekend,
Roberta

  • 13 September 2011 - 17:01

    Loes:

    Leuk um die verhaole te leaze en dej snee, achja kump wal weer good (vraog maar aan stan:P, toen wej gevalle waren bej de parkfeeste:P haha) Erg leuk zo'n hongaarse les alse dr niks van versteis haha :-D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Actief sinds 05 Sept. 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 60982

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 23 Januari 2012

Vijf Maanden in Boedapest

Landen bezocht: